Πέμπτη, 7 Ιουλίου 2016

Η Συνολική Αξία των Χρηματοοικονομικών Παραγώγων

Δείτε εδώ βίντεο. Βγάζει ο Μπογδάνος τον Χαράλαμπο Γκότση, έναν ακροαεριστερό ακαδημαϊκό, τον οποίο έχουμε μάθει από το MEGA, και τον οποίο ο Τσίπρας έκανε Πρόεδρο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.



Ουσιαστικά λένε αυτό που λένε όλοι οι αριστεροί, ότι δηλαδή η κρίση έγινε από τις ιδιωτικές τράπεζες, από τον ιδιωτικό τομέα κλτ, και όχι από τα κράτη. Ενώ η κρίση έχω εξηγήσει, και δεν είναι μυστικό, ότι έγινε από τα τεράστια δημοσιονομικά ελλείμματα των κρατών, τα οποία χρηματοδοτήθηκαν με δανεισμό και επιθετική νομισματική πολιτική. Βλέπε “Πως Δημιουργούνται οι Οικονομικές Φούσκες”.

Βλέπε επίσης “Ο Μύθος του Κακού Τραπεζίτη”

Λέει λοιπόν ο Γκότσης ότι ο κίνδυνος για την ανθρωπότητα είναι τα 770 τρισεκατομμύρια δολάρια των παραγώγων.

Ενώ αυτή η αξία είναι αυτό που λέμε η “notional” (ενδεικτική) αξία των παραγώγων, και δεν έχει καμία σημασία. Βλέπε Investopedia.

Και να δώσω ένα παράδειγμα για να το εξηγήσω. Σκεφτείτε ένα interest rate swap, που είναι ένας συνηθισμένος τύπος παραγώγου. Με το interest rate swap μπορώ να ανταλλάξω ένα σταθερό επιτόκιο που έχω σε κάποιο δάνειο, με ένα μεταβλητό επιτόκιο που έχει κάποιος άλλος σε κάποιο άλλο δάνειο, ή και το ανάποδο.

Έχω πάρει πχ ένα δάνειο 100 εκατομμυρίων δολαρίων, και το επιτόκιο είναι σταθερό 5% τον χρόνο. Στην πορεία όμως πιστεύω ότι τα επιτόκια θα είναι κάτω από 5%, και θέλω να βρω το ίδιο δάνειο, με κυμαινόμενο επιτόκιο, επειδή πιστεύω ότι τα επιτόκια θα είναι κάτω από 5%.

Υπάρχετε τώρα εσείς, που έχετε πάρει ένα δάνειο 100 εκ δολαρίων με κυμαινόμενο επιτόκιο, ας πούμε 3 + Euribor, και πιστεύετε ότι τα επιτόκια θα ανέβουν, και  θέλετε να βρείτε σταθερό επιτόκιο.

Συμφωνούμε λοιπόν οι δυο μας να μου πληρώνετε εσείς τις δόσεις μου, και εγώ να πληρώνω τις δόσεις σας. Αυτό είναι ένα interest rate swap (ανταλλαγή επιτοκίων). Κρατάω εγώ τα 100 εκ του δανείου μου, κρατάτε εσείς τα 100 εκ του δανείου σας, αλλά έχουμε αλλάξει τα επιτόκια μας.

Τον πρώτο χρόνο έστω ότι το Euribor ήταν 3%, άρα το κυμαινόμενο επιτόκια ήταν 6%, ενώ το σταθερό ήταν πάντα 5%. Άρα εγώ που αντάλλαξα το σταθερό μου επιτόκιο με το κυμαινόμενο, θα πρέπει να πληρώσω σε εσάς 1 εκατομμύριο, γιατί εγώ πλέον έχω το ρίσκο και το όφελος του κυμαινομένου επιτοκίου, και εσείς έχετε πλέον να πληρώνεται κάθε χρόνο 5 εκ δολάρια τόκο, ανεξάρτητα από το ύψος του επιτοκίου.

100 εκ * 5% = 5 εκατομμύρια (σταθερό πλέον εσείς)
100 εκ * 6% = 6 εκατομμύρια  (κυμαινόμενο πλέον εγώ)

Διαφορά           1 εκατομμύριο πληρώνω εγώ σε εσάς

Αν το euribor ήταν 1%, το κυμαινόμενο επιτόκιο θα ήταν 3% + 1% = 4%, και θα έπρεπε εσείς να μου πληρώσετε το 1 εκατομμύριο, γιατί εγώ έχω πλέον το όφελος, και το κόστος, του κυμαινομένου επιτοκίου, ενώ εσείς θα πληρώνεται κάθε χρόνο 5 εκατομμύρια δολάρια σε τόκους, ανεξάρτητα από το ύψος του επιτοκίου.

100 εκ * 5% = 5 εκατομμύρια (σταθερό πλέον εσείς)
100 εκ * 4% = 4 εκατομμύρια  (κυμαινόμενο πλέον εγώ)

Διαφορά           1 εκατομμύριο πληρώνεται εσείς σε εμένα

Βλέπετε λοιπόν ότι ενώ η notional αξία του παραγώγου, αυτή η αξία που αναφέρουν οι Γκότσηδες και οι Μπογδάνοι, είναι 100 εκατομμύρια δολάρια, η πραγματική αξία, η συναλλαγή που προκύπτει, είναι 1 εκατομμύριο τον χρόνο στο παράδειγμα μου. Και χρόνο με τον χρόνο ακυρώνει η μία συναλλαγή την άλλη, γιατί τον ένα χρόνο εγώ θα σας πληρώσω 500 χιλιάρικα, την άλλη εσείς θα μου πληρώσετε 1 εκατομμύριο, και πάει λέγοντας.

Άρα στο παράδειγμα που έδωσα εγώ, με την διαφορά που προέκυπτε να είναι 1 εκατομμύριο, η πραγματική αξία ήταν μόλις 1% της notional αξίας. Άρα στα 700 τρις θα ήταν 7 τρις.

Αλλά επειδή δεν ξέρεις ποια θα είναι τα επιτόκια, μετράς το παράγωγο στην notional αξία. Γιατί δεν μπορείς να το μετρήσεις αλλιώς. Και βγαίνουν οι Μπογδάνοι και οι Γκότσηδες και λένε αυτά που λένε.

Επίσης έχουν και τα κράτη παράγωγα. Πχ μόνο η Κεντρική Τράπεζα της Κίνας έχει 2.5 τρις σε παράγωγα.

Ο Μπογδάνος είναι μιλάμε ο κλασσικός δημοσιογράφος που υποστηρίζει την ιδεολογία της Μουσουλμανικής Αδελφότητας και των Κομμουνιστών δικτατόρων της Λατινικής Αμερικής. Και νομίζουν οι σανοφάγοι ότι είναι ΝΔ, επειδή έλεγε ΝΑΙ στο δημοψήφισμα. Που ΝΑΙ στο δημοψήφισμα ήταν ΝΑΙ στην ανταλλαγή των μεταρρυθμίσεων και των αποκρατικοποιήσεων με τους φόρους και τις περικοπές των συντάξεων του Τσίπρα.

Όσοι λέγαμε ΝΑΙ νομιμοποιούσαμε την διαπραγμάτευση του Τσίπρα, ενώ όσοι έλεγαν ΟΧΙ έλεγαν να γίνουμε Βενεζουέλα. Και γι’αυτό και το άφησε ο Τσίπρας τελευταία στιγμή, γιατί προφανώς αν έκανε το δημοψήφισμα έναν μήνα πριν μείνει απλήρωτη η δόση του ΔΝΤ (30.6.2015) και εγώ θα ψήφιζα ΟΧΙ, γιατί προφανώς και δεν ήθελα το μνημόνιο της αριστεράς. Αλλά όταν μου λες ή το μνημόνιο της αριστεράς ή Βενεζουέλα αναγκαστικά λέω ΝΑΙ.

Και οι σανοφάγοι που ψήφισαν ΟΧΙ θεωρούν τον Μπογδάνο αντι-ΣΥΡΙΖΑ, επειδή στήριξε ΝΑΙ, το μνημόνιο της αριστεράς δηλαδή, και επειδή λέει κάποια αυτονόητα πράγματα για τον ΣΥΡΙΖΑ, που τα λέει ακόμη και η Μαριλένα Κατσίμη στο μπουρδέλο της αριστεράς την ΕΡΤ.


Δείτε το βίντεο με τον Μπογδάνο και τον Γκότση

 “How big is the derivatives market”
The derivatives market is, in a word, gigantic, often estimated at more that $1.2 quadrillion. Some market analysts estimate the derivatives market at more than 10 times the size of the total world gross domestic product, or GDP. The reason the derivatives market is so large is because there are numerous derivatives available on virtually every possible type of investment asset, including equities, commodities, bonds and foreign currency exchange. However, some analysts challenge estimates of the size of the derivatives market as vastly overstated.
Determining the actual size of the derivatives market depends on what a person considers part of the market, and therefore what figures go into the calculation. The larger estimates of the market come from adding up the notional value of all available derivatives contracts. But analysts who disagree with the largest estimates of the market argue that such a calculation vastly overstates the reality of derivatives contracts, that the notional value of underlying assets does not accurately reflect the actual market value of derivative contracts based on those assets.
An example that illustrates the vast difference between notional value and actual market value can be found in a popularly traded derivative, interest rate swaps. The large principal amounts of the underlying interest rate instruments, although usually included in the calculation of total swaps value, never actually trade hands in derivatives trading. The only money actually traded in an interest rate swap is the vastly smaller interest payment amounts, sums that are only a fraction of the principal amount.
When actual market value of derivatives, rather than notional value, is the focus, the estimate of the size of the derivatives market changes dramatically. However, by any calculation, the derivatives market is quite sizable and significant in the overall picture of worldwide investments.
China central bank discloses derivatives holdings positions for first time”, Μάρτιος 2011
5η Παράγραφος
It shows that the central bank holds a nominal short position of $28.9 billion and $2.438 billion worth of total long positions.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου