Τρίτη, 12 Ιουλίου 2016

Ο Δρόμος της Ινδίας προς την Κεντρική Ασία

Έχω πει ότι η Ινδία προσπαθεί να πάρει το Kashmir, ώστε να τρυπήσει το Πακιστάν και να δημιουργήσει έναν διάδρομο προς την Κεντρική Ασία αποφεύγοντας τον μεγάλο της εχθρό το Πακιστάν.



Αυτό δεν το έχει καταφέρει, και ένα plan B που προωθεί η Ινδία είναι μέσω του διαδρόμου Ινδίας-Ιράν-Αφγανιστάν-Κεντρικής Ασίας, ώστε να αποκτήσει πρόσβαση στην Κεντρική Ασία, όπως και στην Ρωσία και την Ευρώπη, και να εξάγει εμπορεύματα της και να εισάγει πετρέλαιο και αέριο της Κεντρικής Ασίας μέσω του Ιράν, ώστε να μπορέσει να συναγωνιστεί μία περιοχή που προς το παρόν μονοπωλεί η Κίνα, χωρίς να βασίζεται στο Πακιστάν


https://en.wikipedia.org/wiki/North%E2%80%93South_Transport_Corridor#/media/File:North_South_Transport_Corridor_(NSTC).jpg 

Η άλλη λύση είναι να τα βρούνε το Πακιστάν και η Ινδία, κάτι που δεν φαίνεται να παίζει αυτή την στιγμή.

Το Ιράν όμως δεν θεωρείται σύμμαχος της Ινδίας, γιατί το Ιράν περιμένει πάρα πολλά και από τον διάδρομο Κίνας-Πακιστάν, και από την Κίνα γενικότερα. Το Ιράν προσπαθεί να αποτελέσει εμπορικό εταίρο και της Ινδίας και της Κίνας, αφού και στις δύο χώρες εξάγει πολύ μεγάλες πετρελαίου.


Το Ιράν προωθεί και το ίδιο τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα που το συνδέουν με την Κεντρική Ασία, ώστε η Κεντρική Ασία να βγαίνει προς τον Ινδικό Ωκεανό μέσω του Ιράν και όχι μέσω του Πακιστάν, προσφέροντας στο Ιράν μεγάλα έσοδα και αυξημένη γεωπολιτική ισχύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου